مخالفان ترامپ با ماموران پلیس درگیر شدند

moj.jpg

بین مخالفان دونالد ترامپ و ماموران پلیس درگیری روی داده است.

در جریان تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ، داوطلب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در مرکز اجتماعات آلبوکرک در شهر نیومکزیکو، گروهی از مخالفان او در اطراف محل برگزاری سخنرانی دست به تظاهرات زدند و در صدد اخلال در سخنرانی او برآمدند.

زمانی که ماموران پلیس، که جهت حفاظت از این تجمع انتخاباتی به محل اعزام شده بودند، در صدد جلوگیری از ورود مخالفان به محل سخنرانی برآمدند، تظاهرکنندگان بطری پلاستیکی و تی-شرت‌هایی را که آتش زده بودند به سوی ماموران پرتاب کردند و پلیس نیز با استفاده از اسپری فلفل و بمب دودزا به مقابله با آنان پرداخت.

در داخل محل تجمع انتخاباتی نیز، گروهی از تظاهرکنندگان با سر دادن شعار و بالا بردن پلاکارد، بارها سخنرانی دونالد ترامپ را قطع کردند و در برابر ماموران انتظامات که در صدد خارج کردن آنان از محل بودند، به مقاومت پرداختند.

در بعضی از پلاکاردها، آقای ترامپ به افراطگرایی متهم شده بود.

                                       پلیس با استفاده از اسپری فلفل و بمب دودزا در صدد متفرق کردن معترضان برآمد

در واکنش به این اعتراضات، دونالد ترامپ اقدام معترضان را به تمسخر گرفت و خطاب به یکی از آنان گفت: “این بچه چند ساله است؟ هنوز هم برایش پوشک می گذارند؟” که با تشویق طرفدارانش مواجه شد. برخی از طرفداران او شعار می دادند “دیوار را بساز!” اشاره آنان به اظهارات قبلی دونالد ترامپ است که گفته بود به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی، در مرز آمریکا با مکزیک دیواری خواهد ساخت.

سخنرانی آقای ترامپ در تالار آلبوکرک نخستین مرحله از سفر انتخاباتی او به ایالات نیومکزیکو است که بسیاری از ساکنان آن را اسپانیایی‌تباران و کسانی تشکیل می دهند که از کشورهای آمریکای لاتین به ایالات متحده مهاجرت کرده یا از نسل این مهاجران هستند.

سوزانا مارتینز، فرماندار ایالات نیومکزیکو که ضمنا رئیس انجمن فرماندران و اولین زن اسپانیایی تبار است که به فرمانداری یکی از ایالت‌های آمریکا انتخاب شده، در جلسه سخنرانی دونالد ترامپ حضور نداشت. خانم مارتینز عضو حزب جمهوریخواه و رئیس انجمن فرمانداران جمهوریخواه است اما هنوز از نامزدی آقای ترامپ حمایت نکرده است. او اظهارت قبلی دونالد ترامپ در مورد احداث دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک را به شدت مورد انتقاد قرار داده بود.

                                                                         ماموران انتظامات یکی از معترضان را از تالار محل سخنرانی خارج می‌کنند

Leave a comment