آیا رژیم موز، تأثیری بر سلامتی دارد؟

muz1.jpg

موز از خوراکیهای مکمل است اما بیشتر مردم تاثیرات این میوه را دست کم می گیرند

 به گفته کارشناسان موز حاوی بیشتر مواد مغذی، ویتامنیها و قند طبیعی و الیاف است، وهمه خاصیت های یک سیب را داراست وخوردن یک موز در روز بیماری را از بدن دور می کند.

از آنجائیکه همه میوه ها پیش از خراب شدن به رنگ قهوه ای درمی آیند، بیشتر مردم معتقدند موز قهوه ای فاسد بوده و قابل خوردن نیست که البته این تصورنادرست است و هرچقدر موز تیره تر باشد رسیده تر است.

هر چقدر موز رسیده تر باشد ،مواد ضد سرطانی موجود در آن بیشتر است به گونه ای که این ماده معروف به “تی ان اف  که اختصار Tumor Necrosis Factor است  با سلولهای غیر طبیعی بدن مبارزه می کند به گونه ای که موجب تقویت دستگاه ایمنی از سلولهایی می شود که دچارالتهاب یا بیماری بوده اند.

موز فقط ضد سرطان نیست بلکه فوائد زیاد دیگری نیز دارد و خوردن موز از ابتلا به سوزش معده جلوگیری می کند.

موز می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد که با کاستن میزان سدیم برای جلوگیری از سکته های قلبی و مغزی مفید است و به دلیل دارا بودن میزان پتاسیم بالا غذای مهمی برای قلب به شمار می رود.

موزمنبع انرژی است:پیش ازانجام تمرینهای ورزشی یک یا دو موز بخورید بدین ترتیب قدرت لازم برای یک ساعت ورزش را به دست می آورید،هم چنین مواد مغذی، ویتامنیها و کربو هیدراتها، میزان قند خون را کاهش داده و موجب افزایش قدرت بدنی می شود.
پتاسیم موجود در این میوه برای جلوگیری از تشنج عضلانی مفید است.

موز هم چنین ضد کم خونی ، ضد زخم معده، ضد افسردگی و مفید برای درمان یبوست است.

موز می تواند دمای بدن را متعادل کرده ودمای بدن را در هوای گرم کنترل کند و هم چنین در کاهش دمای بدن به هنگام تب تاثیر دارد.

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s