بارش تربت پاک کربلا بر سر مردم اهواز و سرخوشی آن دیار از رایحه حسینی

در پی ادامه مدیریت ولایی در کشور و پس از فراموشی سیستان و بلوچستان از حوزه مدیریتی نظام آخوندی بدلیل بعد مسافت از دسترسی مدیران نخبه ! حال نوبت به پاک کردن اهواز از جغرافیای تفکری مسئولین رسید. درخلال درگیری خانوادگی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در جریان محکومیت اختلاس نوباوه خانم ابتکار ، ایشان اصولا وقتی برای رسیدگی به سیستم محیط زیست برخی استانهای دور دست را نداشته و مردم اهواز و کارون اینروزها پس از بارش نعمت الهی خاک کربلا! بر سرشان با قطع شدن سیستم آب و برق در حال ورود به دوران شعب ابیطالب هستند .

مدیرکل مدیریت بحران! خوزستان از اختلال در پست‌ها و مقره های برق در اهواز به دلیل نشست گرد و غبار خبر داد. قطعی برق آب را نیز قطع کرده و در پی آن مدارس و ادارات تعطیل اعلام شده است  .

بنا بر اطلاعیه استانداری خوزستان، در پی گرد و غبار شدید و قطعی آب و برق اداره‌های اهواز تعطیل شده‌اند. به گفته هاشم بالدی، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نشست گرد و خاک بر روی پست‌ها و مقرهای برق این پست‌ها را با مشکل مواجه کرد و به قطعی برق انجامید. علاوه بر آن، بنا بر اعلام شرکت آب و فاضلاب (آبفا)ی‌ اهواز، تصفیه‌‌خانه‌های شماره یک، دو و مرکز شهر از مدار خارج شده‌اند و آب نیز قطع شده است.

هاشم بالدی، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان همچنین از تعطیلی مدارس اهواز در روز شنبه (نهم بهمن) خبر داد.

او به خبرگزاری ایسنا گفت: «مدارس اهواز در تمام مقاطع در نوبت صبح تعطیل است.» به گفته او، مدارس در نوبت صبح نهم بهمن تعطیل شده و در جلسه ستاد بحران در مورد تعطیلی مدارس در نوبت بعد از ظهر این روز نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: حذف بند مربوط به مقابله با ریزگردها از بودجه پیشنهادی سال آینده

محمد تقی‌زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در مورد تعطیلی مدارس اهواز به ایسنا گفت: «شدت پدیده گرد و خاک در دیگر مناطق و شهرهای استان به غلظت گرد و غبار اهواز نبوده است و تنها در اهواز به غلظت ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب رسید.»

او می‌گوید، پاکسازی کلاس‌ها در دیگر شهرهای درگیر پدیده گرد و غبار انجام شده و فعالیت مدارس این مناطق به روال عادی برقرار است.

علیرضا شکرخدایی، رئیس روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز وعده داده است که مشکل برق بسیاری از مناطق اهواز تا ظهر شنبه نهم بهمن حل و برق آن‌ها وصل می‌شود.

شکرخدایی با تأیید اختلال در تأمین برق گفت، بروز پدیده گرد و غبار و طوفانی که با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در اهواز به وقوع پیوست و مه صحبگاهی موجب شد که تجهیزات توزیع برق مختل شود. مه صبحگاهی موجب چسبندگی خاک‌ها و اتصال کوتاه در شبکه برق شد و به منظور جلوگیری از اشکالات بر روی شبکه بیشتر ایستگاه‌های توزیع از مدار خارج شدند.

Published by Babi Irani

ايران آينده ما ، جدایی دين از سياست

Leave a comment