تفاوتهای روز جهانی زن در ایران و جهان

    هر سال هشتم مارس ، روز جهانی زن در بسیاری از کشورهای جهان گرامی داشته می شود. این روزی است که زنان جهان بدون توجه به گرایشات مختلف فکری، عقیدتی،نژادی و مذهبی به یادآوری موفقیت ها و دستاوردهای شان می پردازند. در حقیقت، این روز مجالی است برای نگاه کردن به گذشته در مسیر تلاش ها، منازعه ها و فعالیت های پیشین، و بیشتر برای نگریستن در راستای حرکت های پیش رو برای باز کردن راه در جهت شکوفایی استعدادها و فرصت هایی که در انتظار نسل آینده زنان است.

    اما هشت مارس در ایران با فشار رژیم اسلامی هر سال بدلیل اینکه در تعامل با تاریخ میلادی است و با بغض سیستم دینی به جهان آزاد اصولا دیده نشده و حتی در تقویم ایران هیچ اشاره ای به هشتم مارس و این روز بزرگ برای زنان نشده و رسانه های  تحت حاکمیت حکومت دینی نمی توانند ( نمی خواهند ) در این روز از ارزشهای والا و مقام  شامخ زن آنگونه که شایسته و بایسته است بصورت موضوعی وارد بحث شوند و در مقابل روز بیستم جمادی الثانی ( 19 مارس ) را که بقولی ! روز تولد فاطمه زهرا میباشد روز زن نامگذاری نموده و سیستم رسانه ای دولتی ( صدا وسیمای میلی ) و رسانه های بوقچی طرفدار حکومت ، زنان امروزی را با شرایط 1400 سال پیش سنجیده و در مقابل ظلمهای بسیاری که در آزادی عمل و سلیقه های دینی بر زن روا داشته شده است سکوت کرده و اینگونه بقول خودشان از چالشها فرصت ساخته اند. شاید اینهم رویارویی تقویمی نظام اسلامی با دنیای آزاد باشد.

    هشتم مارس در دنیا و نه در ایران روز مبارزه بر علیه تبعیض و نابرابری جنسیتی ، اتحاد و همبستگی جهانی‌ زنان ، صف‌آرائی‌  در مقابل نظام مردسالار حاکم بر جهان و روز مبارزه در راه تحقق بخشیدن به رویای آزادی و رهایی‌ زنان است در حالیکه در ایران الگو قرار دادن یک زن ( که در 9 سالگی ازدواج کرده و با همسرش شرط کرده امور داخل منزل مربوط به او و امور خارج از منزل متعلق به شوهرش باشد و اینگونه او کسی را نبیند ( نامحرم ! ) و کسی هم او را نبیند ) ، بستر و پایه طرز زندگی زنان مسلمان ایران شده است.

    این الگوبرداری منحط و مغایر با قوانین حقوق بشری با تکیه بر دین و دستورات غلط عهد عتیق در ایران از این جنس لطیف و شکننده در مقابل مرد خشن موجودی توسری خور ، مفلوک ، خانه نشین و فاقد رتبه اجتماعی ساخته و پرداخته کرده و آنچنان زن را در این جامعه دینی خوار و خفیف نموده است که ارزش او را با یک بیضه ( چپ ) مرد یکی دانسته و در مقام یک شخصیت حقیقی دیه او را نصف و در بحث ارثیه نیز نصف مرد ارث میبرد اما در صورت ارتکاب جرم در دستگاه قضایی با رجوع به کتاب قانون که آنهم برابر دستورات شرع دین نوشته شده است مجازات دیه پرداختی یا جریمه کاملا برابر مرد باید پرداخت شود که همین قضیه میتواند دلیلی بر ناقص بودن اینگونه دستورات دینی در کتاب آسمانی باشد .

   در ایران زنان اجازه ندارند همزمان با تمام زنان کره زمین روز خود را جشن گرفته و باید منتظر یکی از روزهای تقویم قومهای عربی که اتفاقا ( وشاید عامدانه ) مصادف با تولد خمینی شده است بصورت همزمان جشن بگیرند که حکومت اسلامی در این زادروز نیز نام خمینی را با زنان تلفیق نموده و سالروز تولد پایه گذار آغاز ظلم و تعدی نه بر زنان که بر تمام مردم ایران زمین را جشن بگیرد .

عکس مقاله : طرحی از آتنا فرقدانی ؛ یکی از دهها زن ایران که درخصوص نقاشی و فعالیت حقوق بشر یکی از متهمین همیشگی نظام اسلامی در ایران است

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s