آيا خامنه اي آمريكا را الگو قرار داده است؟

علی خامنه‌ای «موفقیت» اقتصاد آمریکا را ناشی از «اقتصاد مقاومتی» دانست

آیا علی خامنه‌ای آمریکا را الگو قرارداده است یا تمام رییس‌جمهورهای آمریکا در۱۵۰ سال گذشته، علی خامنه‌ای را الگوی اقتصاد خود قرارداده‌اند؟!

رهبر جمهوری‌اسلامی روز دوشنبه ۱۳ دیماه در دیدار با تعدادی از دانشجویان، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک اندیشه تجربه شده در دنیا است، تاکید کرد، این موضوع که اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تکانه‌های گوناگون جهانی اعم از بدخواهانه یا غیربدخواهانه، حفظ خواهد کرد، یک اصل پذیرفته شده است.

او با بیان اینکه دلیل پیشرفت‌های علمی و صنعتی آمریکا در یکصد وپنجاه سال گذشته بکارگیری اقتصاد مقاومتی بوده است اضافه کرد: «البته آمریکایی‌ها این اندیشه را در جهت مادی گری و پول به کار گرفتند اما این تجربه پذیرفته شده جهانی را می‌توان با جهت‌گیری متعالی‌تری به کار گرفت.»

این نخستین بار است که رهبر جمهوری اسلامی به تمجید از موفقیت علمی و اقتصادی ایالات متحده آمریکا می‌پردازد.

علی خامنه‌ای و منصوبان و نزدیکان او، که آمریکا را دشمن اصلی جمهوری اسلامی عنوان می‌کنند، بارها این کشور را از نظر اجتماعی و فرهنگی در حال سقوط توصیف کرده و موفقیت‌های اقتصادی آمریکا را ناشی از سیاست‌های استکباری و استعماری آن دانستند.

 حسین دشتی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق گفت: توجه به نسخه‌های اقتصادی غرب ناشی از کم‌اعتقادی ماست.(۱۲ خرداد ۱۳۹۵

Published by IRAN

Irani Azad

Leave a comment