رژیم ایران در جنگهای آینده خود به کودکان نیاز دارد

 

    جنگ عراق با ایران طولانی ترین نبرد کلاسیک در قرن بیستم و دومین جنگ طولانی این قرن پس از جنگ ویتنام بود. حاصل این جنگ حدود  208 هزارنفر کشته بود که مضاف بر این تعداد 10 هزار نفر نیز مفقود شدند که با احتساب عدم بازگشت آنها (سیاستهای پلید رژیم و دفن کشته های بیشمار دربیابانهای صحنه جنگ جهت فرار از افکار عمومی و بازگشت بصورت تعدادی در مقاطع مختلف با نام تفحص ) مجموعا در حدود 218 هزار نفر از بهترین منابع انسانی ایرانی در اثر غرور و ادعای احمقانه کشورگشایی بخاک افتادند . ازین تعداد عده ای با نام شهداي دانش آموز تحت واحدی بنام بسیج دانش آموزی و با تعداد تقریبی ، 36 هزار و 167 نفرعموما زیر 18 سال سن داشتند که در اثر تبلیغات مسموم دینی و ایدئولوژی مشتاق رفتن به جنگ و بهشت موعود بودند .

       اما نوشتار حاضر بدنبال کشف تعداد آن افراد مدفون شده در گل و لای جنوب یا کوهستانهای غرب کشور نیست بلکه در پی افشای اقدامات رژیم برای سوء استفاده از نوجوانان ایران در جنگهای آینده است و بهانه ای است برای موشکافی این موضوع که چرا علیرغم پیوستن ایران به «  پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد مداخله کودکان در منازعات مسلحانه» و بررسی مجلس ایران به موضوع ،  بدرخواست مرکز پژوهش‌های مجلس و رد کلیات آن از دستور مجلس شورا خارج شده و جهت بررسی مجدد به کمیسیون حقوقی و قضایی عودت شد؟

      جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۲ با حق شرط به «کنوانسیون حقوق کودک» (مصوب ۲۰ نوامبر ۱۹۸۹) ملحق شده است. این کنوانسیون سه پروتکل اختیاری داشته که دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۶ به «پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در خصوص فروش، فحشا و هرزه‌نگاری کودکان» (مصوب ۲۵ می ۲۰۰۰) ملحق شده است. پروتکل دیگر با عنوان «پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد مداخله کودکان در منازعات مسلحانه» (مصوب ۲۵ می ۲۰۰۰) در سال ۱۳۸۹ در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد به امضای وزیر امور خارجه ( منوچهر متکی وزیر دولت احمدی نژاد ) رسیده است

        مقدمه پروتکل با اشاره به اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی، نام‌نویسی کودکان زیر ۱۵ سال یا شرکت فعال آنها در جنگ‌های داخلی و  بین‌المللی را جرم تلقی می‌کند و دولت‌ها را ملزم به جرم‌انگاری در این موضوع نموده است.

     بر اساس این بند ازپروتکل ، آموزش‌های نظامی افراد زیر ۱۸ سال توسط بسیج مستضعفین یا سازمان بسیج دانش‌آموزی و یا وزارت آموزش و پرورش (از طریق آموزش درس آمادگی دفاعی) محکوم شده و افرادی را که در این زمینه به کودکان آموزش می‌دهند مسئول می‌شناسد. در نتیجه با الحاق حکومت ایران به این پروتکل، دولت موظف خواهد بود این آموزش‌ها را تعطیل کند.

 بر این اساس در تیرماه سال ۱۳۹۵ ( حدود 7 سال بعد ) لایحه‌ای با عنوان «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریفات (پروتکل) اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد به‌کارگیری کودکان در منازعات مسلحانه) برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که با مخالفت مواجه و عودت شده است .

    با دقت در سطور فوق سه نکته را باید یادآوری نمایم :

  • سران رژیم با دقت دراین بند به نتیجه رسیده اند که باید در بسیج و درس آمادگی دفاعی و نهایتا بودجه های کلانی را که هر ساله به این امر اختصاص میدهند تخته کرده و اصطلاحا یکی از منابع مهم حیف ومیل مالی ملت را از دست داده تلقی نمایند.
  • بعدا و پس از قبول شتابزده این پروتکل توسط وزیر وقت ، بخود آمده و از دست رفتن برنامه تبلیغی بر روی نوجوانان این مرز و بوم را خسارتی عظیم دانسته اند که طبق سوابق عدیده آخوندیسمی « وجود دبه » را بعنوان یکی از الطاف الهی دانسته و بخوبی ازآن بهره برده اند.
  • همیشه سران رژیم بدون برنامه ریزی و نگاهی بجلو اقدام نموده و پس از چند سال متوجه عواقب آن شده و از تعهدات خود انصراف داده و همیشه جهانیان را با معضل مواجه کرده اند.

       حال با گذشت بیش از 7 سال از عدم تصویب لایحه ارائه شده به مجلس عده ای که موجودیت خود را در ایجاد فتنه و آتش افروزی و جنگ در منطقه میدانند با ایجاد تنش در سیستم قوه مقننه و خارج نمودن لایحه بدلایل واهی قصد دارند ازین منجلاب بوجود امده که دست و پایشان را بسته است خود را خارج نمایند. راه را برای ورود کودکان به جنگهای به زعم خود جهاد باز نمایند . این موضوع با مظلوم نمایی رژیم پلید اسلامی در تاریخ مسبوق به سابقه است .

     طبق اسناد حالا کسانی در مجلس و دولت با تصویب آن از سوی مجلس مخالفند. یکی از مخالفین این پروتکل کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان دختر آیت ا… خزعلی و خواهر نامبارک مهدی خزعلی  معتقد است : الحاق ایران به این پروتکل به صلاح کشورنیست.! {منبع :  خبرگزاری مهر۱۳۹۵ دوشنبه ۲۴ آبان

139309041245464444157114

اینکه ایشان و افرادی ازین دست در میان خانواده های منتسب به رهبری چگونه و با چه تحصیلات آکادمیک و کدام پیشینه سیاسی اجتماعی بعد از انقلاب چنین منصبی را قبضه کرده اند بماند.  این پیرزن بیسواد دلیل خود را اینگونه ارزیابی میکند : از آنجا که بسیاری از کشورهای اسلامی همچون سوریه، عراق، لبنان، یمن و … در حال حاضر درگیر مخاصمات مسلحانه با الزام دولت‌ها به این جرم‌انگاری، به صلاح به نظر نمی‌رسد و باعث ظلم مضاعف !! به کودکان و نوجوانان در کشورهایی است که تحت فشار گروه‌های تروریستی و تکفیری بوده و در برخی موارد شاهد ضرورت آمادگی دفاعی افراد زیر ۱۵ سال برای دفاع از خود در این مخاصمات هستیم، آیا عاقلانه و عادلانه است که امکان دفاع و یا آموزش لازم برای دفاع را از کسانی که تحت حمله‌های ددمنشانه داعش هستند و کودک را در مقابل خانواده سر می‌برند بگیریم.؟!!! ( رندی را ببینید که از 7 سال پیش اجرای تعهدات خود را معطل نموده و حال به گروههای تکفیری و سلفی برای عدم اجرای تعهدات اشاره میکنند )

       خانم خزعلی فراموش کرده اند در زمان جنگ ایران و عراق گروهکهای تکفیری و تروریستی حاصل دست اربابان خودشان وجود خارجی نداشته وآنزمان با چه دلیل و برهان عقلی نوجونان  مظلوم و بیگناه را دسته دسته به کشتارگاه جنگ اعزام میکردند؟ افرادی چون : بهنام محمدی15 ساله، علیرضا جوزی 15ساله، محمدحسین ذوالفقاری 12ساله، مهرداد عزیزالهی 14ساله، سعید طوقانی 15ساله، رضا دخیلی 14ساله، علی جرایه 12 ساله و سید یحیی عابدی کم سن ترین شهید پاسدار که در 15 سالگی به عضویت رسمی سپاه درآمد از همین دست هستند.

   نامبرده در ادامه میگوید: کدام عقل سلیمی می‌پذیرد که کودک و نوجوان برای دفاع از خود حق دفاع از جان خود را ندارد، و با این پروتکل برای برخی از انسان‌های مظلوم حق و مسئولیت دفاع از خود را سلب می‌کنیم. لذا الزام دولت‌ها به این جرم‌انگاری، به صلاح به نظر نمی‌رسد و باعث ظلم مضاعف به کودکان و نوجوانان در کشورهایی است که تحت فشار گروه‌های تروریستی هستند.!! ( آموزش جنگ و کشتن دیگر انسانها و ایجاد تلاطم در روحیه لطیف کودکان از دید ایشان ظلم نیست)

   از سوی دیگر پیوستن به معاهدات اینچنینی امکان رشد و پرورش افرادی چون «حسین فهمیده»‌ها را از بین برده و جامعه اسلامی را به سمتی سوق خواهد داد که به‌جای دانش‌آموز مقتدر، مؤمن، شجاع و انقلابی و شاد و بانشاط و مسئول و متهد و همیشه آماده، دفاع از خود و جامعه و خانواده دانش‌آموزی منفعل و ناتوان و مظلوم و محروم در مقابل تهاجم تروریسم پرورش می‌دهد.  بر این اساس ایستادگی در مقابل تصویب این لایحه، بصیرت، هوشیاری و دقت نظر اندیشمندان و افراد و مراکز انقلابی را می‌طلبد!!!.

      باید اذعان کنم از مغز پوک و افکار پوسیده چنین افرادی بهترازین مغلطه بافی انتظار نمیرود . ایشان فراموش کرده اند ایران در آنزمان از ورزیده ترین و زبده ترین ارتش دنیا بعنوان ارتش پنجم جهان بهره مند بود و در کشوریکه ارتش با نظم و دیسیپلین نظامی وجود دارد چرا باید از نوجوانانی کم سن و سال چون محمد حسین فهمیده استفاده کرد؟

   تمام کشورها پس از قبول چنین معاهدات بین المللی خود را ملزم به اجرای آن برای محافظت ازنوع بشردر مقابل خطرات ناشی از جنگ و آسیبهای مرتبط با آن میدانند اما جمهوری اسلامی با آنکه در تاریخ ۱۳۸۹ پروتکل را امضا کرده اما در این کشور با قصد ازمیان برداشتن جوانان ایرانی در راه اهداف بلند مدت خود و گل آلود نمودن آب برای استفاده حداکثری و ماندگاری بیشتر در قدرت و نیز با نزاعهای درون جناحی و برای ایجاد خلاء مورد نظر در قوانین و سوء استفاده ازآن در آینده از انجام تعهدات خود سرباز زده و بدلایلی که گفته شد آنرا از تصویب مجلس خارج میسازد.

     این عدم پایبندی مسئولین کشوری به مقررات جهانی و به سخره گرفتن مجامع و سازمانهای بین المللی که بارها با فحاشی و تهدید مقامات کشوری و به سخره گرفتن قوانین و تهدید به پاره کردن قوانین به تصویب رسیده توام بوده دیگر قدرتها را بر این موضوع که ایران کشوری ناسازگار بوده و در میان همسایگان نیز هیچگاه محبوبیتی نداشته است مخل امنیت جهانی قلمداد کرده و با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا موازنه قوا در خاورمیانه به ضرر ایران در حال افت شدید بوده و این میان اگر مسئولین مملکت قصد ادامه و پافشاری بر ادبیات گذشته را داشته باشند و با تعقل و تفکر و آینده نگری به مسائل پیش آمده ننگرند  وقوع جنگی دیگر غیر محتمل نخواهد بود و این میان این مردم ایران هستند که قافیه را باخته و از این زندگی بخور و نمیر هم باید دست بشویند.

 

 

Published by Babi Irani

ايران آينده ما ، جدایی دين از سياست

Leave a comment